TAGOK

Haramza Klára 

ének

2017-ben szereztem diplomát Oratórium és dalénekművész szakon a Szegedi Tudományegyetem Zeneművészeti Karán. Egy évre rá fejeztem be a művésztanári képzést is. Gyerekkoromtól kezdve részese lehettem énekes előadásoknak, elsősorban szakrális vonalon, a gregorián és a népénekek világába tanulhattam bele, édesapám, Haramza László operaénekes révén. Ez a zenei világ később is foglalkoztatott, így az egyetem utolsó éveiben, néhány szaktársammal megalakítottuk az "Il Chiaroscuro" régizenei együttest és 2019 őszén kiadtuk első lemezünket. 2019-ben alapító tagjává váltam a "Solis Consort Régizenei Műhelynek". Ugyanebben az évben alakítottuk meg Nemcsics Kinga népénekessel a "Clamavi Énekegyüttes", mellyel szakrális zenét mutatunk be a középkor és a reneszánsz világából. Az elmúlt években részt vehettem Vashegyi György és Kovács Ágnes mesterkurzusán Vácon, a Győri Barokk Hét régizenei kurzusán, Andrejszki Judit vezetésével, Hegyi Barna barokk kurzusán, valamint Johannes von Duisburg, Rost Andrea, Vizin Viktória, Csengery Adrienne és Hamari Júlia magánénekes mesterkurzusain. 
Zenei irányultságom értelmezését ismereteim bővítésében, az együtteseink minél hitelesebb és személyesebb megszólalásában látom.

Karácsonyi-Szántó Zsuzsánna Kinga

ének

Magánénekes tanulmányaimat a marosvásárhelyi Művészeti Líceumban kezdtem. 2013-ban felvételt nyertem a temesvári egyetem Zeneművészeti Karára. Az énektanulást mégis Szegeden folytattam, miután 2014-ben sikeres OKJ-vizsgát tettem az SZTE Vántus István Gyakorló Zeneművészeti Szakgimnáziumában. Ugyanabban az évben kezdtem el az egyetemi képzést Szegeden, klasszikus ének szakirányon, D. Szécsi Edit tanítványaként. A Ba képzés alatt rengeteg tapasztalatot szerezhettem az éneklés terén, nemcsak főtárgy órán, de a beszédtechnika és színpadi gyakorlat, ideggennyelvű éneklés és dalirodalom órákon egyaránt. 2017-ben felvételit nyertem az SZTE Zeneművészeti Kar Dal- és Oratórium képzésére, melynek keretében egy évet tanulhattam külföldön Erasmus-ösztöndíjjal. Énektanárom Sabina von Walter volt, aki a német nyelvű dalirodalom-ismeretemet is gazdagította hétről-hétre. Az elmúlt évek során számos lehetőségem volt kamara-énekelni és egyetemi hallgatókból álló kamarazenekarokkal együttműködni. Az egyetemi képzések keretében, illetve nyári mesterkurzusokon számos neves művész által gyarapodhatott a tudásom, többek között Aura Twarovska, Vizin Viktória, Wiedemann Bernadett, Johannes von Duisburg, Arnaldo de Felice, Rost Andrea, Bátori Éva, Hegyi Barnabás, Marton Éva.

Horváth-Tóth Viktória 

barokk hegedű

Lánykori nevem Tóth Viktória, de 2020-ban új vezetéknevet kaptam, így most már Horváth-Tóth Viktória-ként mutatkozom be. Zenei tanulmányaimat a Fóti Zeneiskolában kezdtem, majd Budapesten folytattam a Szent István Király Zeneművészeti Szakgimnáziumban. Utolsó ott töltött éveimet ösztöndíjasként dolgozhattam végig a Zuglói Filharmóniában, ahol nagy karmesterekkel és művészekkel dolgoztam együtt. Egyetemre Szegedre kerültem Masopust Péter osztályába, aki nagy hatással volt rám, zenei gondolkodásomra és technikámra. Évekkel később, amikor Budapesten a Ward Mária Zeneművészeti Szakgimnáziumban barokk hegedűt kezdtem tanulni, nagyon támogatta, segítette a historikus hangszerrel való munkámat is. Vitárius Piroska volt az első barokk hegedű tanárom, majd kurzusokra kezdtem járni, míg végül megalapítottam Haramza Klárival, az együttesünk énekesével, a Solis Consort régi zenei műhelyt. 2020-ban a Járdányi Pál Zeneiskolában kezdtem pedagógusi pályámat, amit nagyon élvezek. Mind a növendékeimnek, mind a koncertjeink közönségének azt a zene iránti szeretet szeretném átadni, ami engem segít át a nehézségeken és kitölti a mindennapjaimat. 

Orcsikné Szvetnyik Margit

barokk hegedű

Szegeden a SZTE Zeneművészeti karán szerzett diplomát 2005-ben. A régizene iránti érdeklődése Meszlényi László Musica Parlante nevű főiskolai együttesével kezdődött,melynek évekig koncertmestere is volt. A diploma megszerzése után kurzusokon bővítette ismereteit Tóth Mónikánál, Illés Szabolcsnál, Enrico Onofri-nál és Simon Standage-nél. 2005 óta tagja a Victória Kamarakórusnak, melynek repertoárja középpontjában reneszánsz kompozíciók állnak. 2008-ban Szegeden megalapította az Incantamento Antico régizene együttest.

Farkas Eszter

barokk brácsa

Zenei tanulmányaimat a mohácsi zeneiskolában (Schneider Lajos Alapfokú Művészeti Iskola) keztem hegedű szakon. Középiskolás koromban találkoztam először a brácsával, melynek mélyebb hangzása egyből magával ragadott. 2009-ben felvételt nyertem a Debreceni Egyetem Zeneművészeti Karára, ahonnan harmadéves hallgatóként Erasmus ösztöndíjjal lehetőségem nyílt Belgiumban 2 szemesztert tanulni. Itt ismerkedtem meg a régi zenével. Annyira magával ragadott a bélhúrok hangzása és a historikus előadásmód, hogy a Bachelor diploma megszerzése után úgy döntöttem, hogy inkább a Leuveni Katolikus Egyetem konzervatóriumban folytatom tanulmányaimat Makoto Akatsu növendékekent (KU Leuven Lemmensinstituut). Ennek hála, lehetőségem volt különböző belga, német és olasz együttesekkel( l'arte del mondo, Talenti Vulcanici) is jatszanom, lemezt felvenni és különböző országokba, kontinensekre eljutni. 2017-ben úgy döntöttem, hogy egyetemi tanulmányaim végére pontot teszek és megszerzem a tanári képesítést, így beiratkoztam a Szegedi Tudományegyetem Zeneművészeti Karára, ahol 2020-ban diplomáztam.

Czéh Ágnes

barokk cselló

1992-ben szereztem diplomát a Szegedi Liszt Ferenc Zeneművészeti Főiskolán, cselló- és szolfézstanár szakon. Ugyanebben az évben elkezdtem a JATE Bölcsészkarán a magyar szakot. Játszottam a Weiner Zenekarban, a Musica Parlante együttesben, majd a Salieri Kamarazenekarban. Először Makón tanítottam egy rövid ideig, majd Pestre kerültem a VI. kerületi Tóth Aladár Zeneiskolába, ahol mindkét szakommal tanítottam, zenekarokkal foglalkoztam, nagyon sok élményt és tapasztalatot szereztem. Közben elkezdtem a historikus zenéléssel foglalkozni, németországi, lengyelországi és magyarországi kurzusokra jártam. 1998-tól a Vashegyi György vezette Orfeo Zenekar tagja, később pedig, ezzel párhuzamosan a szombathelyi Capella Savaria csellistája lettem, de időnként játszottam a Capriccio Basel és a Solamente Naturali együttesekben és számos különböző kamarazenei formációban is.10 év budapesti élet után visszakerültem Szegedre, a Király-König Zenei AMI tanáraként, de továbbra is (2016-ig) aktívan vettem részt az Orfeo Zenekar munkájában, és szerepeltem a fertődi Esterházy-kastély programjain. 2013-ban megszereztem a tanári master diplomát.

Veres-Lakos Eszter

barokk fuvola

Zenei tanulmányaimat a balatonfüredi Ferencsik János Zeneiskolában kezdtem, majd 2008-tól a szombathelyi Művèszeti Szakközèpiskolában folytattam Kallónè Bertalan Andreánál, aki a Capella Savaria règizene együttes barokk fuvolistája, az ő hatására kezdtem érdeklődni a règizene iránt. 2012-ben felvételt nyertem a Szegedi Tudományegyetem Zeneművészeti karára, ahol 2015-ben klasszikus fuvola előadóművész alap, majd 2017-ben tanári mester diplomát szereztem. 2015 óta a Sándorfalvi Alapfokú Művészeti Iskola fuvola tanára vagyok. 2015-től rendszeres látogatója voltam Csalog Benedek havi rendszerességgel megrendezett règizene kurzusainak, majd 2017-ben kezdtem barokk fuvolát tanulni Balogh Verànál, az Orfeo Zenekar barokk fuvolistájánál. 2018-ban kolléganőimmel megállapítottuk a Golden Trió nevű formációt, mellyel az országos tanári versenyen arany minősítést, a Danubia Talents Nemzetközi Versenyen pedig harmadik helyezést értünk el. A Solis Consort règizenei együttesnek az alapítása óta tagja vagyok.

Lanczor-Kocsis Krisztina

barokk fuvola

Lanczkor-Kocsis Krisztina Makón született, első fuvola óráit Csikotáné Erdei Eleonórától kapta. Az SZTE Zeneművészeti karán Lass Zoltán osztályában kitüntetéssel diplomázott (2006), doktori fokozatát pedig "summa cum laude" szerezte meg a budapesti Liszt Ferenc Zeneakadémián (2013). Számos mesterkurzuson vett részt, többek között Adorján András, Bálint János, Sir James Galway, Ittzés Gergely, Kovács Lóránt, Matuz István, Emmanuel Pahud professzoroknál. Több hazai és külföldi verseny díjazottja. Első díjat nyert a 2000-ben megrendezett kaposvári Jeney Zoltán Országos Fuvolaversenyen, és 2010-ben a sellyei Prosper Amtmann Fuvolaversenyen. Győztese a 2005-ös Temesvári Nemzetközi Fuvolaversenynek, valamint Razvaljaeva Anasztáziával az 1999-es Arles-i Fuvola-hárfa Kamaraversenynek. 21 évesen a SZTE Vántus István Gyakorló Zeneművészeti Szakközépiskola fuvolatanára (2004-2018), 2007-től a Szegedi Szimfonikus Zenekar első fuvolása.A régizene iránti szeretete a Meszlényi László irányította Musica Parlante kamarazenekarral való fellépéseiben gyökerezik. A temesvári verseny pénzjutalmából vásárolta barokk hangszerét. A barokk fuvola mellett több historikus kamarazene és tánc kurzusokon is részt vett Barthold Kuijken, Csalog Benedek, Kertész Ildikó, Malcolm Bilson, Vashegyi György, Bali János, Petr Zeifart, Széll Rita, Kovács Gábor vezetésével. Alapítótagja az Incantamento Antico régizenei együttesnek. J. S. Bach fuvolapartitájáról írt disszertációja "A partita művészete" címmel jelent meg (L'Harmattan, 2017).

Skrionya Réka

furulya

Skrionya Réka furulyás tanulmányait 2003-ban kezdte a szegedi Király-König Péter Zeneiskolában először Baranyai György, majd Paragi Jenő növendékeként. 2015-ben felvételt nyert a Szegedi Tudományegyetem Bartók Béla Művészeti Karának osztatlan furulyatanár képzésére, ahol 2020-ban diplomát szerzett. Főtárgytanárai egyetemi tanulmányai során Lőrincz László, Kállay Katalin és Kecskeméti László voltak. Tanulmányait jelenleg a Krakkói Zeneakadémián folytatja Erik Bosgraaf és Katarzyna Czubek professzorok vezetésével. Olyan szakmailag kiemelkedő művészek mesterkurzusain vett részt, mint Sheng-Fang Chiu, Bali János, Anneke Boeke, Erik Bosgraaf, Januj Anna, Kállay Katalin, Prehoffer Gábor, Vashegyi György és Tóth Mónika. Több országos versenyeredménnyel büszkélkedhet. Jelenleg a szegedi Hammido Művészeti Iskola tanára.

Túri Péter

csembaló, orgona

Zeneiskolai zongora tanulmányaim mellett már általános iskolában elkezdtem érdeklődni az orgonazene és a zeneszerzés iránt. Orgona tanulmányaimat a váci Bartók-Pikéthy Zeneművészeti Szakközépiskolában kezdtem, Dr. Bednaik Anasztázia növendékeként. 15 éves koromtól minden nyáron részt vettem a váci Musica Mundi régizenei kurzuson, és a Harmat Artúr Központi Kántorképzőn, amelyet kiváló eredménnyel végeztem. Érettségi után sikerrel felvételiztem a Szegedi Tudományegyetem Zeneművészeti karára, ahol orgona előadóművészet szakon BA diplomát szereztem kiváló eredménnyel, Dr. Csanádi László növendékeként. 2017 óta tanítok alapfokon zongorát. A megalakulása óta a Solis Consort régizenei együttes csembalistája vagyok.  

+36205015219
Az oldalt a Webnode működteti
Készítsd el weboldaladat ingyen! Ez a weboldal a Webnode segítségével készült. Készítsd el a sajátodat ingyenesen még ma! Kezdd el